Puterea vehiculelor electrice: VARTA AGM xEV
Vehiculele electrice cu baterie și cele hibride devin din ce în ce mai populare în fiecare an. Majoritatea vehiculelor electrice se bazează încă pe o baterie de 12V. Acest fapt aduce noi provocări, în funcție de tipul specific de propulsie. Vehiculele electrice (EV) sunt clasificate în funcție de modul lor de alimentare electrică. Pe lângă motorul obișnuit cu ardere internă (ICE, Internal Combustion Engine) există trei mari categorii: vehicul electric hibrid (HEV, Hybrid Electric Vehicle), vehicul electric hibrid plug-in (PHEV, Plug-In Hybrid-Electric Vehicle) și vehicul electric cu baterie (BEV, Battery Electric Vehicle). La VARTA, avem un nume care le acoperă pe toate: xEV.
xEV: o soluție pentru toate vehiculele electrice
Baza acestui sistem simplu de abreviere este prescurtarea „EV” pentru „electric vehicle”, care face referire la motorul electric prezent în toate conceptele. „x” este simbolul menit să indice oricare subtip de EV: vehicul electric cu baterie (BEV), vehicul electric hibrid (HEV) sau vehicul electric hibrid plug-in (PHEV).
BEV - vehicul electric cu baterie
Un vehicul fără motor cu ardere internă, condus pur electric și având o baterie Li-Ion mare de înaltă tensiune pentru a stoca energia electrică |
|
HEV – vehicul electric hibrid
Un vehicul care, pe lângă motorul cu ardere ca motor principal, are și un motor electric și o baterie mică de tracțiune de înaltă tensiune care permite conducerea complet electrică pe distanțe scurte |
|
PHEV – vehicul electric hibrid plug-in
O extensie a HEV. Acesta permite încărcarea bateriei de tracțiune și de la o stație de încărcare sau casetă de perete. Bateria de înaltă tensiune este de obicei mai mare decât la HEV, prin urmare distanțele mai lungi pot fi acoperite complet electric |
|
Importanța bateriilor de 12V la vehiculele electrice
Bateriile de 12V rămân o parte esențială a oricărei mașini, chiar și pentru vehiculele electrice. Acestea sunt necesare pentru a porni vehiculele electrice, pentru a face față cererilor de energie de joasă tensiune în timpul conducerii și în cazuri de urgență sau defecțiune a bateriei de înaltă tensiune. Ele servesc ca o a doua sursă de alimentare și asigură funcționarea neîntreruptă a sistemelor critice pentru siguranță, cum ar fi ABS și ESP, atunci când bateria de înaltă tensiune este compromisă. Sunt necesare și pentru activarea sistemului de propulsie de înaltă tensiune și susțin toți consumatorii electrici care necesită energie atunci când contactul este oprit, cum ar fi sistemul de închidere centralizată, sistemele antifurt și actualizările „over-the-air”.
Alături de tine, cu baterii AGM de înaltă clasă
Datele statistice ADAC referitoare la defecțiuni identifică bateriile de 12V descărcate ca fiind una dintre cauzele majore de defecțiuni ale vehiculelor electrice. Diferiți factori solicită bateriile convenționale dincolo de capacitățile lor. Tehnologia AGM este cea mai bună alegere pentru cerințele vehiculelor electrice, dovedindu-și fiabilitatea în milioane de vehicule Start-Stop și în aplicații diferite. Permite capabilități de impuls de putere care furnizează energie electrică în situații de urgență, precum și rezistență ridicată la cicluri și descărcare profundă. De asemenea, sunt mult mai sigure decât bateriile Li-ion și bateriile inundate convenționale, deoarece sunt rezistente la supratensiuni și subtensiuni, sunt rezistente la scurgeri și au o reacție foarte ușoară în cazul oricăror scurtcircuite interne. Când vorbim de maturitatea vehiculelor electrice, tipul de baterie de 12V folosit inițial se poate schimba, în funcție de anul modelului. Astfel, un vehicul lansat cu tehnologie SLI poate trece la AGM pe parcursul ciclului său de viață. Portofoliul nostru de baterii acoperă deja 90% din toate vehiculele electrice, continuând să extindem și să stabilizăm acoperirea.
Ești un profesionist? Viziteză VARTA Partner Portal pentru a afla mai multe.