PROGRAMUL DE TESTARE A BATERIILOR VARTA®
TESTAREA PREVENTIVĂ A BATERIEI
Găsește un atelier în apropiere care participă la Programul de Testare Preventivă a Bateriei.
SOLICITĂRILE ASUPRA BATERIILOR VEHICULELOR SE SCHIMBĂ
Șofatul nu mai are ca scop simpla ajungere la o destinație – călătoria în sine trebuie să fie cât mai plăcută, distractivă și ecologică.
Vehiculele moderne sunt dotate cu mai multe echipamente electronice decât oricând în trecut. De asemenea, acestea sunt mai dependente ca niciodată de baterie. Ele au nevoie ca bateria să le ofere putere 100% în orice situație și ca aceasta să poată oferi o alimentare fiabilă tuturor echipamentelor electronice consumatoare. O baterie suficient de puternică pentru a vă duce la destinație în mod confortabil, sigur și eficient.
De aceea, este mai important ca niciodată să verificați bateria cu regularitate. Știați că 46% din toate defecțiunile mașinilor sunt cauzate de baterie? Nu lăsați să vi se întâmple dvs.! Cu ajutorul aplicației de localizare a atelierelor, puteți găsi rapid un partener VARTA® din apropierea dvs., care oferă o testare a bateriei în mod. Faceți clic aici pentru a vă programa chiar astăzi.
Rolul bateriei
-
Aflați mai multe despre componentele alimentate de baterie
Bateria este inima mașinii. Aceasta alimentează toate sistemele electrice, iar când se defectează, niciunul dintre acestea nu va funcționa.
-
Siguranță
Încălzirea geamurilor
Încălzirea geamurilor este absolut esențială în timpul iernii și consumă 120 W.
Ștergătorul de parbriz
Fiți atent la drum. Ștergătoarele de parbriz își fac treaba, dar consumă între 80 și 150 W.
Faza scurtă/lungă
Aprindeți farurile – acestea sunt esențiale pt. siguranță. Sistemele moderne cu LED-uri consumă 50 W.
-
Confort
Încălzirea electronică
Stați la căldură! Sistemul de încălzire utilizează căldura produsă de motor, dar cu un consum de energie de 1.000 W, rămâne unul dintre marii consumatori ai bateriei.
Încălzirea scaunelor
Plăcut și confortabil! Încălzirea pt. scaune consumă de obicei 100-200 W pt. fiecare scaun.
Aerul condiționat
Când porniți aerul condiționat, curentul provine în mare parte de la motor. Însă sistemul consumă încă 500 W de la baterie.
-
Accesorii
Trapa electrică de plafon
Pe aici intră soarele. Dar bateria consumă 200 W pt. a repoziționa trapa de pe plafon.
Sistemul de închidere a geamurilor
Sistemul de închidere a geamurilor și ușilor mașinii utilizează mai multe motoare electrice și consumă până la 150 W din energia bateriei.
Bricheta
Bricheta poate fi utilizată pt. încărcarea smartphone-ului dvs. și consumă în medie încă 100 W.
-
Utilități
Demarorul
Este nevoie de 800 până la 3.000 W din energia bateriei pt. a porni motorul mașinii.
Ventilatorul de la radiator
Răcire uniformă, performanță puternică a motorului. Radiatorul consumă aproximativ 800 W.
Sistemul de gestionare a motorului
Mașinile moderne nu pot respecta standardele și cerințele de mediu actuale fără un sistem de gestionare a motorului. Acesta utilizează până la 200 W.
Sistemul de spălare a farurilor
În timpul funcționării, sistemul de spălare consumă până la 100 W de la baterie.
Factori care afectează durata de viață a bateriei
-
Temperaturile extreme
Căldura excesivă poate cauza sulfatarea și coroziunea în interiorul bateriei. De obicei problema (dificultăți cu pornirea la rece și acceptanța de încărcare scăzută) se face simțită în timpul iernii.
-
Utilizarea neregulată
O mașină parcată utilizează până la 1% din sarcina bateriei în standby. În plus, în funcție de temperatura ambiantă și de vechimea bateriei, autodescărcarea poate consuma bateria în câteva săptămâni.
-
Condusul pe distanțe scurte
Condusul doar pe distanțe scurte nu oferă bateriei suficient timp pt. încărcare. Iarna, accesoriile cu consum mare, precum aparatele de dejivrare și sistemele de încălzire a scaunelor, înrăutățesc situația.
-
Vehiculele vechi
Pe măsură ce mașina dvs. îmbătrânește, performanța bateriei scade, din cauza coroziunii și sulfatării. Cristalele de sulfat care se formează pot astupa porii plăcuțelor bateriei, împiedicând încărcarea corespunzătoare.