România
/
Română
Europe
Austria
/
Österreichisches Deutsch
Belgium
/
English
Belgique
/
Français
België
/
Nederlands
България
/
Български
Česká republika
/
Čeština
Dänemark
/
Dansk
Deutschland
/
Deutsch
España
/
Español
France
/
Français
Hrvatska
/
Hrvatski
Italia
/
Italiano
Magyarország
/
Magyar
Nederland
/
Nederlands
Norge
/
Norsk
Polska
/
Polski
Portugal
/
Português
Schweiz
/
Schwiizertüütsch
Slovenija
/
Slovenščina
Suisse
/
Français Suisse
Suomi
/
Suomi
Sverige
/
Svenska
United Kingdom
/
English
Ελλάδα
/
Eλλάδα
Србија
/
Српски
Andean
Argentina
/
Español
Bolivia
/
Español
Chile
/
Español
Colombia
/
Español
Ecuador
/
Español
Peru
/
Español
Venezuela
/
Español
Asia/Pacific
Australia
/
English
New Zealand
/
English
中国
/
中国
Indonesia
/
English
日本
/
日本語
Malaysia
/
English
Singapore
/
English
Philippines
/
English
Thailand
/
English
ไทย
/
ไทย
Korea
/
English
한국
/
한국어
Hong Kong
/
English
Việt Nam
/
Tiếng Việt
台灣地區
/
繁體中文
North America
United States
/
English
PASUL UNU: Montarea bateriei auto
PASUL DOI: Cum se scoate bateria auto
PASUL TREI: Cum se instalează o baterie nouă
PASUL PATRU: Reciclarea bateriei
← Instalare și înlocuire
PASUL DOI: Cum se scoate bateria auto
Consultaţi manualul vehiculului pentru informaţii speciale. Înainte de demontarea bateriei vechi notaţi-vă poziţia corectă a polului pozitiv al bateriei şi marcaţi polaritatea pe cablul pozitiv. În acest mod evitaţi montarea eronată a bateriei noi.
Citiţi informaţiile referitoare la siguranţa şi manevrarea bateriilor
- Decuplaţi borna negativă (-) a bateriei, înainte de deconectarea bornei pozitive (+), pentru a evita scurtcircuitarea bateriei. Borna negativă (-) este de cele mai multe ori conectată la caroseria maşinii, iar orice contact produs între borna pozitivă (+) şi caroserie poate duce la scurtcircuitarea bateriei, provocând scântei ori alte daune.
Folosiţi o cheie inelară sau deschisă potrivită pentru demontarea cablului. - Inspectaţi locul bateriei referitor la anumite deteriorări sau urme de coroziune. Asiguraţi-vă că locul bateriei şi suportul ei sunt în regulă din punct de vedere mecanic şi nu sunt corodate. Urmele de coroziune pot fi îndepărtate cu un amestec de apă în care a fost adăugat praf de copt sau amoniac de casă şi frecate cu o perie. Porţiunile curăţate trebuiesc uscate şi vopsite. Nu vopsiţi însă polii de racord ai bateriei.
- Curăţaţi borna negativă şi strângeţi-o bine. Strângeţi deasemenea şi releul de încărcare precum şi cablurile demarorului.